Kvinne og barn i sofa, på mobilen

Ilabekken Borettslag

Vi i OBOS OpenNet ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere litt foreløpig informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!

Hva skjer fremover? 

Oppdatert 29.04.22

Installasjonsplanen er nå klar og vil snarlig henges opp. Finn din tid lenger ned på siden! (PDF kan og leses her.)

Det gjøres oppmerksom på at noen må være tilstede under installasjonen, og at dersom vi ikke får tilgang til din boenhet, vil det kunne medføre ekstrakostnader for eier. 

Dersom installasjonstidspunktet ikke passer må du ta kontakt med installatør Nimbus Fiber AS minst 2 virkedager før oppsatt tidspunkt for å finne en løsning. 

Kontakt Nimbus Fiber AS på telefon: 98 90 44 27 (hverdager 08:00-15:00)

 

Praktisk smittevernsinformasjon: 

Om du, eller noen i din leilighet, er i karantene eller har symptomer på korona når det nærmer seg installasjon ber vi om at dere tar kontakt så vi kan finne en ny montørtid. 

Takk for samarbeidet!

Hva er inkludert i den nye avtalen?

Internett:

Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet.

Det vil ikke være nødvendig å bestille en egen internettjeneste.

Trådløs ruter:

Det kobles opp en ny router av installatør. 

Dersom det blir behov for bedre dekning i leiligheten etter installasjonen kan du ta kontakt med oss, se lenger ned på siden.

Les mer om eero6 her  

TV:                 

TV blir nå valgfritt for hver husstand.

Vi har satt en frist for bestilling slik at montør kan være behjelpelig med å koble opp TV-dekoder under installasjon. 

Denne fristen er satt til 02.05. 

Du kan selvfølgelig og bestille etter frist, men da vil ikke vår montør kunne hjelpe med oppkobling.

Bestill TV via Min Side!

Mer info om TV-tilbudet

Du kan og ta kontakt med vårt kundesenter for hjelp og støtte rundt TV.

Viktig informasjon om TV:

Viktig informasjon om TV:

TV abonnement blir nå valgfritt for hver husstand, og vil ikke lengre belastes gjennom felleskostnadene. Vennligst merk at de som ønsker en TV tjeneste må bestille dette selv. For deg som bestiller TV-boks blir den sendt direkte til deg i posten. Om du har behov for hjelp og har mottatt TV-boks i forkant av installasjon kan installatør være behjelpelig med å koble opp TV-dekoder under installasjon.  For oversikt over vårt TV-tilbud; logg på Min Side eller se på TV-infosidene under. Om du ønsker hjelp til å velge eller bestille TV kan du ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 21 01 61 50

Min Side
Fibermodem

Fibermodem

Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.

 Trådløs ruter

Trådløs ruter

Alle vil få vår nyeste trådløse ruter eero6. Denne kan enkelt utvides til mesh for de som ønsker. Trådløs ruter følger leilighet og skal bli stående ved eventuell flytting.

Mer informasjon om eero 6
Ekstra nettverksuttak

Ekstra nettverksuttak

Vi anbefaler at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller, stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse. Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen. Rabattert pris for ekstra nettverkspunkt i installasjonsperioden er 2000,-

Min Side

Min Side

Vi ønsker å holde deg oppdatert med viktig informasjon. For å gjøre det trenger vi riktig kontaktinformasjon til deg som eier, medboer eller leietaker. Har du mottatt en SMS fra oss ber vi deg logge inn på Min Side med en gang for å forsikre deg om at all informasjonen stemmer. Har du ikke mottatt SMS fra oss har vi registrert feil kontaktinformasjon på deg. Det er viktig at du oppdaterer denne. Ta kontakt med vår kundeservice så ordner vi det!

Logg inn og sjekk din kontaktinformasjon!

Vanlige spørsmål og svar

Når kommer dere til meg?

Installasjonsplan kommer i god tid, og vil publiseres her.
Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.

Det må være noen hjemme under installasjonen. 

Hvor lang tid tar installasjonen?

Det settes av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon. 

Hvor plasseres fibermodem?

Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før.

På nyere boenheter med sentralt plassert IKT-skap vil modem plasseres inne i IKT-skapet. 

Jeg har hjemmekontor, vil jeg miste Internett under installasjonen?

Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer. 

Hvordan best utnytte den høye internetthastigheten?

For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse. 

For mer informasjon og hjelp med trådløst nett les her.

Må jeg bestille TV?

Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!

Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.

Jeg trenger hjelp til å bestille TV!

Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.

Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.

Jeg leier ut leiligheten min, hva må jeg gjøre?

Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.

Hva med korona? Er det trygt å få montør på besøk?

Vi sørger for at alle som jobber for OBOS OpenNet følger gjeldende retningslinjer for smittevern, og anbefaler alle å holde god avstand under monteringsprosessen.

Bruk gjerne munnbind, og husk å informere om sykdom eller karantene! 

Jeg er, eller har nylig vært, syk. Hva gjør jeg?

Gi oss beskjed om du er i karantene, så finner vi en god løsning på installasjonen.

Om du er usikker ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg!

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Om du har noen spørsmål er vi tilgjengelig på chat, e-post, telefon og via vårt kontaktskjema! Telefon: 21 01 61 50 E-post: service@opennet.no

Kontakt oss!