Ung kvinne på mobilen i sofaen smiler til kamera

Oppsalgrenda Borettslag

Vi i OBOS OpenNet ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere litt foreløpig informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!

Nytt på siden:

Oppdatert 07.02.22

Det er nå mulig å bestille ekstra ruter/mesh-løsning via Min Side.

Ta kontakt med vår kundeservice om dere har spørsmål eller problemer!

Vi ber alle logge inn på Min Side for å sjekke at de har tilgang og riktig lagret kontaktinformasjon. Om du ikke får logget inn, eller det er noe feil, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice!

Minner igjen om at såing blir til våren.

Ønsker du ekstra ruter eller mesh?

Ønsker du ekstra ruter eller mesh?

Du kan nå enkelt bestille ekstra ruter gjennom Min Side. Ta kontakt med vår kundeservice om du har problemer med innlogging eller bestilling!

Logg inn og bestill!

Hva er inkludert i den nye avtalen?

Internett:

Alle leiligheter får en internettlinje med hastighet opp mot 500/500 Mbit/s kablet fra fibermodemet. Dette vil være inkludert i felleskostnadene.

Det er mulig å oppgradere til 1000/1000 Mbit/s på Min Side. 

Bestilling av ekstra ruter kan nå gjøres via Min Side

TV:                 

Hver husstand velger selv om den ønsker en TV-tjeneste, eller ikke. Ønsker du å bestille et privat TV-abonnement kan du gjøre det via Min Side

Les generelt om TV-tilbudet og de forskjellige leverandørene her.

Bestill TV via Min Side

Bestill TV via Min Side

Om du ønsker å bestille eget TV-abonnement, eller bare se på utvalget før du bestiller, kan det gjøres enkelt via Min Side.

Innlogging til Min Side

Beboermøte

 

Fibermodem

Fibermodem

Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes normalt der TV-uttaket er i dag.

Ekstra nettverksuttak

Ekstra nettverksuttak

Vi anbefaler at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller, stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse. Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte fra montør under installasjon. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.

Min Side

Min Side

Vi ønsker å holde deg oppdatert med viktig informasjon. For å gjøre det trenger vi riktig kontaktinformasjon til deg som eier, medboer eller leietaker. Har du mottatt en SMS fra oss ber vi deg logge inn på Min Side med en gang for å forsikre deg om at all informasjonen stemmer. Har du ikke mottatt SMS fra oss har vi registrert feil kontaktinformasjon på deg. Det er viktig at du oppdaterer denne. Ta kontakt med vår kundeservice så ordner vi det!

Logg inn og sjekk din kontaktinformasjon!

Vanlige spørsmål og svar

Når kommer dere til meg?

Se installasjonsplan høyere opp på siden.


Det må være noen hjemme under installasjonen, se mer info i installasjonsplanen.

Hvor lang tid tar installasjonen?

Det settes av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon. 

Hvor plasseres fibermodem?

Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før. 

Det er selvsagt mulig å finne et annet punkt å ha fibermodemet på. Dette avtales med montør under installasjon.

Jeg har hjemmekontor, vil jeg miste Internett under installasjonen?

Nei, her gjøres installasjonen parallellt med nåværende tjeneste og vil derfor ikke miste nettet under omkobling. 

Hvordan best utnytte den høye internetthastigheten?

For å utnytte 500/500 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse. 

Du kan og velge å oppgradere til 1000/1000 Mbit/s for enda høyere hastighet gjennom Min Side

 

For mer informasjon og hjelp med trådløst nett les her.

Kan jeg oppgradere internetthastighet?

Ja, via Min Side kan du velge å oppgradere tjenesten til 1000/1000 Mbit/s. 

Om du trenger hjelp kan du alltid ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg!

Må jeg bestille TV?

Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!

Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.

Jeg trenger hjelp til å bestille TV!

Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.

Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.

Jeg leier ut leiligheten min, hva må jeg gjøre?

Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.

Hva med korona? Er det trygt å få montør på besøk?

Vi sørger for at alle som jobber for OBOS OpenNet følger gjeldende retningslinjer for smittevern, og anbefaler alle å holde god avstand under monteringsprosessen.

Bruk gjerne munnbind, og husk å informere om sykdom eller karantene! 

Jeg er, eller har nylig vært, syk. Hva gjør jeg?

Gi oss beskjed om du er i karantene, så finner vi en god løsning på installasjonen.

Om du er usikker ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg!

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Om du har noen spørsmål er vi tilgjengelig på chat, e-post, telefon og via vårt kontaktskjema! Telefon: 21 01 61 50 E-post: service@opennet.no

Kontakt oss!